sábado, 14 de agosto de 2010

PON, PITINA





Pon, pitina, pon,

los güevos nel caxón.

Pon, pitina, pon,

que pa ti nun son.

XUEGOS INFANTILES. GUIÓN DE RADIO


Programa dedicáu a los xuegos infantiles emitíu nel programa Nomes d'Asturies que coordina l'escritor Chechu García.

Ir a descargar

jueves, 12 de agosto de 2010

EL CAÑICÓN

El cañicón ye una canción perguapa del grupu musical Xentiquina

sábado, 7 de agosto de 2010

MIRANDO

Col sentíu la vista podemos percibir lo que ta alredor, pero munches veces nun mos paramos a mirar, ye dicir, nun diriximos el sentíu de la vista hacia daqué o daquién con procuru, con detalle. Asina que, nun ye lo mesmo ver que mirar.


A mi préstame muncho mirar les ilustraciones qu'alcuentro n'Internet ya imaxinar histories. Voi enseñavos dalgunes.




Mirando esta ilustración puedo imaxinar que ye iviernu y que fai muncho fríu porque lo qu'hai na taza echa fumu, el neñu ta con un piyama de felpa, d'esos que dan calorín y pa enriba tien la cabeza tapada cola manta. Imaxino tamién que ye de nueche porque una estrellina azul illumina les pallabres.


Los oxetos que tán a la so vera falen d'él. Dicen que ye un llambión porque-y presta comer pastes con pepitines de chicolate que-y prepara la güela y moyales na taza del so dinosauriu favoritu que mercó nel Muséu Xuráxicu d'Asturies una tarde de branu.


Ye un neñu intelixente que tien la necesidá de lleer pa pasalu bien y pa saber sobre dellos temes. Camiento que-y gusten los llibros d'Astronomía y siéntese a gustu teniendo al osu al llau col que comparte los suaños nocturnos y lliterarios.




Mirando los güeyos d'estos neños, imaxino que tán namoraos y que sólo ella atina a entamar una conversación que col pasu'l tiempu alcontrarán babaya del too.

NEÑA: ¡Cómo me gusten esos tres pelos que te salen pente la gorra!

NEÑU: (Risa nerviosa) Pues a mio ma nun-y presten un res. Amenázame con mete-yos tixera, diz que son tan rebeldes como yo.

NEÑA: ¿Tu sabes por qué los tos pelos son lisos y los mios rizaos?

NEÑU: Non, ¿por qué?

NEÑA: La culpa ye de los folículos.

NEÑU: (Cola voz temblando) ¿Los foli qué? ¿ Son espíritus del mal? Nun m'apavories.

NEÑA: (Rises) Non, nun t'esmolezas. Son los furaquinos que tenemos na piel. Cuando un pelu crez pasa al traviés del furaquín. El to furaquín ye redondu por eso tienes el pelo liso

NEÑU: ¡Meca! ¿Y el tuyu?

NEÑA: Cuadráu.

NEÑU: ¿Quién te contó eso?







Estes flores fueron cortaes fai unos minutos coles tixeres que lleva esta neña nel bolsu'l vistíu. Güei ye'l cumpleaños del pá. Ella piensa que nun hai meyor regalu que l'arume les flores acompañáu d'unos rebulguinos na barba y unos besinos na frente onde ta fuera de peligru de tragar dalgún pelu.

El gatín que ta al llau de la pierna de la rapacina ye hermanu del que ta ente les flores. Lleva yá un bon ratu buscándolu. ¡Probe! Ye una desgracia tener un hermanu col complexu de Narcisu.


viernes, 6 de agosto de 2010

QUIERO



Güei quiero comer una ensalada de colores qu'inunde'l corazón, un pexe que tenga dientro l'arume la mar y un xeláu enllenu de besos de chicolate.



Y dempués bien fartuquina, quiero que daquién me garre de la mano y m'enseñe nuevos llugares onde sentame a lleer un bon llibru, sintiendo'l calorín del branu.

miércoles, 4 de agosto de 2010

EL BARQUÍN



Cuando yera pequeña mio pá poníame en cuellu y mirándome a los güeyos cantábame esta canción:


Había una vez un barcu pequeñín, que nun sabía, que nun sabía navegar.


Pasaron una, dos, tres, cuatro, cinco, seis selmanes y aquel barquín y aquel barquín navegó.


Siempre foi un misteriu cómo aquel barcu entamó a nevegar, pero lo importante foi que lo consiguió. Ensiguida deprendí que siempre hai que perseguir los suaños hasta facelos realidá, anque seamos pequeñinos como'l barquín.


Tengo la suerte de tener a mio pá a la mio vera, el meyor contador d'histories, del que sigo enamorada igual que cuando yera una neña.